LoesinBerlijn | Kerstshoppen & Familie op bezoek - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu LoesinBerlijn | Kerstshoppen & Familie op bezoek - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu

LoesinBerlijn | Kerstshoppen & Familie op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 Januari 2016 | Duitsland, Berlijn

Ik zit hier alweer bijna vier maanden in Berlijn, wauw, het gaat echt enorm snel. Deze blog post gaat over kerstshoppen met mijn leuke collegaatjes en mijn familie die op bezoek kwam.

Op stage was het weer een drukke week aangezien de feestdagen er snel aan komen en alle landen nu graag nieuwsbrieven willen sturen en campagnes op willen starten.

In het weekend heb ik het ook weer wat rustig aangedaan, maar zaterdag ben ik nog naar een hele leuke markt geweest bij mij in de buurt. Dat heet Markthalle Neun, daar is elke vrijdag en zaterdag een gewone markt met lekker eten en kraampjes en op donderdagavond hebben ze een food market waar het altijd heel gezellig en druk is. Ik was erheen gegaan met mijn huisgenootje, wat erg leuk was, we liepen wat rond, hadden lekker koffie gekocht en hebben daarna nog even boodschappen gedaan.

De rest van de week heb ik gewoon weer op stage doorgebracht, maar op dinsdagavond ben ik met de stagiaires van Glossybox uit eten geweest bij Vapiano’s op Alexanderplatz, want Anne van Customer Care had haar laatste dag deze week. Daarvoor wilden we natuurlijk nog wel even kletsen voordat ze wegging, dat was uiteindelijk erg gezellig.

Op donderdagavond ben ik met Betti, een stagiair van HR, na het werk richting Kurfürstendamm gegaan om wat kerstinkopen te doen. Julia van PR ging uiteindelijk ook mee, wat erg gezellig was. Zij haakte iets later af, omdat ze naar huis moest, maar ik en Betti gingen nog even wat eten. Toen we een beetje aan het rondlopen waren zagen we een kerstkraampje die heerlijke zalm verkocht, dus daar hebben we wat gehaald en lekker daar opgegeten. Daarna zijn we allebei weer naar huis gegaan. Ik was overigens wel geslaagd qua kerstinkopen, het cadeautje van m’n zusje had ik binnen.

Toen was het alweer vrijdag en kwamen mijn oom, tante, neef, nicht en haar vriend voor een weekendje naar Berlijn. Ik ben meteen na het werk naar Alexanderplatz gegaan waar ze allemaal op me stonden te wachten, toch wel leuk om je familie weer eventjes te zien. ☺

We zijn daarna nog even Alexanderplatz gelopen voor de kerstmarkt en hebben daar bus 100 gepakt naar Zoologischer Garten, waar hun hotel ook dichtbij zit. We hebben nog even over de Kurfürstendamm gelopen en daar de kerstmarkt bezocht. Toen leek het me leuk om de Tauentzienstrasse op te lopen richting het KaDeWe, want daar staat allemaal mooie kerstverlichting. Tussendoor zijn we natuurlijk nog even een paar winkeltjes in geweest en toen kwamen we aan bij het KaDeWe, waar Yvonne, Vera, Menno en ik nog even naar binnen zijn geweest. Daarna hebben we via TripAdvisor een leuk tapastentje gevonden waar die avond hebben gegeten, het was erg lekker en gezellig. Toen alles op was en we klaar waren om te gaan ben ik nog even met de rest meegegaan naar hun hotel om dat allemaal te zien. Daar hebben we nog even wat gekletst en gechillt, waarna ik verder naar huis ben gegaan.

De volgende dag was het alweer zaterdag, wat betekende dat ik even lekker wat kon uitslapen. Ik heb me rustig klaargemaakt en heb snel even wat boodschapjes gedaan bij mijn vertrouwde Lidl. Daarna ben ik doorgereisd naar Hallesches Tor waar het Jüdisches Museum dichtbij in de buurt zit, daar zou ik de familie ontmoeten. Na heel even te hebben gewacht zijn we naar binnengegaan. Het was wel erg indrukwekkend om allemaal te zien, maar helaas ging de tijd ook wel erg snel voorbij en dat is natuurlijk wel jammer als je maar een paar dagen hebt. Daarom zijn we rond een uur of half vier naar buiten gegaan om richting East Side Gallery te reizen. Dit is een erg groot stuk muur die nog intact is waar allemaal graffiti en kunst op is gemaakt. Hoewel het al wat donker begon te worden konden we de muur nog goed zien, er zijn een paar foto’s daarvan toegevoegd. Mijn tante wilde nog graag Hackescher Markt en de Hackescher Höfe zien dus zijn we daarnaartoe gegaan. Daar hebben we lekker op een terrasje gezeten met wat lekkere drankjes erbij. Mijn tante, mijn nicht en ik hebben nog even door de Hackescher Höfe gelopen langs alle leuke boetiekjes. We hadden gereserveerd bij een restaurant daar bij in de buurt, Vino e Basilico heette het. Het eten was lekker, maar de bediening was helaas niet geweldig wat de ervaring nogal naar beneden haalde. Daarna hebben ik en Vera nog een wafel gehaald, want die wilden we allebei heel graag. De rest wilde nog wat gaan drinken, dus zijn we bij een sixties diner gaan zitten wat uiteindelijk heel gezellig bleek te zijn, met een cocktailtje erbij natuurlijk. Na nog ’n drankje was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Op zondag heb ik weer heerlijk uitgeslapen, waarna ik me toch maar snel heb klaargemaakt. Ik wilde namelijk nog even wat kerstinkopen doen voor Kerst, de winkels waren namelijk open. Ik ben zelf naar de Weinmeisterstrasse gegaan, een van de leukste gebieden om te shoppen, naar mijn idee. Ik ben daar gelukkig goed geslaagd voor m’n vriend en zijn familie. Daarna wilde ik natuurlijk nog even m’n familie zien, zij waren bij de Friedrichtstrasse bij de Gendarmenmarkt. Eenmaal daar zijn we samen naar blijkbaar de beste döner tent gegaan in Berlijn, Rosenthaler Döner als ik het goed heb. Ik moet zeggen dat het toch echt wel lekkere döner was, de jongens zullen me gelijk geven. Toen was het helaas alweer tijd om te gaan voor de familie, dus hebben we snel afscheid genomen op het metrostation en ben ik teruggegaan naar m’n kamer om te relaxen en me voor te bereiden op de volgende werkweek.

Dat was het alweer voor deze twee weken, Kerst en Oud & Nieuw komen er alweer aan dus de volgende blog post zal wel weer lang worden, mijn excuses alvast.

Liebe Grüße & Bis später!