Loes in Berlijn | Eerste indruk stage & Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu Loes in Berlijn | Eerste indruk stage & Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu

Loes in Berlijn | Eerste indruk stage & Berlijn

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 Oktober 2015 | Duitsland, Berlijn

Zo, dat is alweer even geleden. Ik geloof dat ik hier nu al ruim zes weken zit, wat gaat de tijd toch snel. Ik zal de afgelopen weken even snel en kort (hopelijk) samenvatten.

Allereerst zal ik wat vertellen over mijn stage bij GLOSSYBOX. De eerste paar weken moest ik echt even wennen aan de functie en het team natuurlijk. Het verraste me dat ik zoveel met het nieuwsbriefprogramma zou moeten gaan werken en hoeveel technische taken daar aan verbonden zaten. Gelukkig leer ik het al snel en kan ik er nu al goed mee overweg. Ik mag ook al veel zelf doen en ik krijg veel verantwoordelijkheid, wat ik persoonlijk heel fijn vindt, omdat ik naar mijn gevoel dan ook meer leer.
Het bedrijf zelf is echt superleuk, we krijgen ook elke maand de GLOSSYBOX gratis! ☺ Daar ben ik natuurlijk het blijste mee, dat begrijpen jullie wel. Verder zijn de mensen van het bedrijf en van mijn afdeling allemaal super aardig. We hebben nu een soort clubje met een paar meiden waar we bijna elke dag mee gaan lunchen, dus dat is altijd gezellig.

Ten tweede is dan het leven in Berlijn en mijn ervaringen hier. In het begin moest ik echt even wennen aan de stad, maar ook aan het feit dat ik op mezelf woonde. Thuis heb ik altijd bij mijn ouders gewoond, dus dat waren nogal wat veranderingen in één keer. Nu heb ik meer mijn plekje gevonden, maar ik moet nog steeds heel veel zien hier in Berlijn en hopelijk kom ik ook nog wat nieuwe mensen tegen. Inmiddels zijn allebei mijn huisgenootjes gearriveerd. Fatimah is hier nu al ruim drie weken en daar kan ik het heel goed mee vinden. We zijn al een keertje lekker gaan brunchen bij Factory Girl, is trouwens echt een aanrader voor een goede zondagse brunch. Ook zijn we ’n keertje naar Transit geweest, een oriëntaalse tapas restaurant, ook een aanrader! Verder zijn we samen naar een hele coole sneakershop hier dicht in de buurt gaan kijken, OVERKILL, ik kon alleen niet kiezen, want er waren gewoon teveel sneakers. We hebben ook nog wel wat andere dingetjes gedaan, maar die ben ik nu alweer ’n beetje vergeten! Daarom moet ik dus vaker wat schrijven. Mijn nieuw huisgenootje is gisteravond aangekomen en is eigenlijk de hele dag met haar ouders weggeweest, dus die heb ik nog niet echt kunnen spreken, maar ze zag er in ieder geval aardig uit.

Ook heb ik hier een ander Nederlands meisje leren kennen, Daphne, die zit hier al zeven maanden. Toevallig kwam ik haar blog hier tegen en we kwamen zo in contact, omdat ik graag wilde weten hoe zij aan haar kamer was gekomen. We hebben al veel dingetjes samen gedaan. Laatst zijn we nog naar The Intern geweest met Robert de Niro en Anne Hathaway bij de CineStar in het Sony Center. Daar moet je echt heen als je geen Duits gesynchroniseerde films wilt kijken. Ook zijn we gisteren naar het Festival of Lights geweest, dat was echt super mooi en leuk. Het lijkt een beetje op wat we hebben in Eindhoven, Glow, maar dan met de Berlijnse monumenten. Volgens mij waren het dan ongeveer 22 gebouwen en plekken die dan speciale projecties of kleuren hadden. Het was helaas zo koud dat we er een paar gezien hebben. Gelukkig is het nog tot volgende week, dus dan kan ik misschien ook nog even een kijkje nemen.

Dat was het dan voor even, de laatste paar weken samengevat. Waarschijnlijk heb ik heel veel leuke dingen en plekjes gemist, maar daarom ga ik ook proberen om meer te schrijven en het in ieder geval voor mezelf bij te houden zodat ik niks vergeet. Ik ga nu lekker Koreaanse take-away eten en Fack Ju Göthe (Duitse film met die leuke man van Türkisch für Anfänger) kijken.

Tot de volgende keer & Bis später

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, op 20 augustus rijd ik met mijn lieve ouders en vriend naar Berlijn om daar de komende 5 maanden stage te gaan lopen bij GLOSSYBOX. Hier kun je mijn ervaringen en verhalen volgen!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 4050

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Loes in Berlijn

Landen bezocht: