LoesinBerlijn | Parijs & de meiden op bezoek - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu LoesinBerlijn | Parijs & de meiden op bezoek - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu

LoesinBerlijn | Parijs & de meiden op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Loes

13 December 2015 | Duitsland, Berlijn

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, maar de tijd gaat ook zo snel hier! Dus ik zal maar snel beginnen met het vertellen over Parijs☺

Maandag tot en met woensdag heb ik gewoon op stage gewerkt, waar verder niks speciaals gebeurd was. Op woensdag heb ik na het werk nog even wat kleine spulletjes gehaald en toen heb ik ’s avonds mijn koffertje ingepakt. Op donderdag moest ik rond twee op het vliegveld zijn, want mijn vlucht ging rond vier. Het was mijn eerste keer dat ik vanuit Schönefeld Airport vloog, dus het was nog eventjes kijken hoe ik er precies kwam, maar dat was uiteindelijk best makkelijk. Persoonlijk vind ik Tegel Airport fijner en leuker, maar gelukkig hoefde ik er niet al te lang zijn.

Ik kwam rond zes aan in Parijs, waar ik een bus heb gepakt naar een metrostation waar Anne op me stond te wachten. Het was heel gezellig en leuk om haar weer te zien. Nadat we even naar haar leuke appartement waren geweest hebben we lekker sushi gegeten. De volgende dag hebben we de fiets gepakt en zijn we naar een heerlijk ontbijttentje gefietst in een van de grote warenhuizen, ik weet de naam niet precies meer..oeps. Toen zijn we met de fiets een beetje rond de stad gefietst, ook langs het Louvre, daar zijn we afgestapt en hebben we daar in de tuinen rondgelopen. Daarna zijn we naar Le Marais gegaan, waar we een beetje hebben geshopt en gelopen. ’S Avonds hebben we heerlijk gegeten bij ’n Italiaan en daarna kwam de rest van de family en Bart natuurlijk al aan.

Zaterdags hebben we met z’n allen een fietstour gedaan, een Hollandse welteverstaan, langs alle highlights van Parijs, maar vooral de 1e t/m 6e arrondissementen. Dit was heel leuk en dat hebben we vooral het eerste deel van de dag gedaan, daarna zijn we wat gaan lunchen en hebben we gezellig in Jardin du Luxembourg gezeten in het heerlijke zonnetje. Daarna zijn we nog even naar Anne’s kamer geweest om wat te relaxen en om ons klaar te maken voor het eten. We gingen namelijk naar de Buddha Bar, een leuk restaurant in de buurt van het Louvre. Daar hebben we heerlijk gegeten en gedronken en daarna zijn we weer terug gegaan naar Anne.

Op zondag zijn we begonnen met een heerlijke wandeling in de zon naar de Eiffeltoren toe. Eenmaal daar aan te zijn gekomen hebben we een boot tour gedaan over de Seine langs verschillende highlights, gelukkig scheen de zon want het kon aardig koud worden. Daarna hebben we wat lekkere dingetjes gehaald voor de lunch om vervolgens lekker bij Jardin du Palais Royal in het zonnetje te lunchen. Daar zit ook nog een heerlijk koffietentje waar we ook nog eventjes naartoe zijn geweest, Café Kitsuné. Ik wilde graag nog even over de Champs Elysees lopen, dus Bart en Hein zijn even met me meegegaan. Marie kwam later ook erbij, om met mij even de Sephora in te duiken, wat ’n drukte in die winkel, dat was wel een beetje jammer. Aangezien we die avond een reservering hadden bij een restaurant, Le Market, zijn we snel weer terug gegaan om ons klaar te maken. We hadden een hele mooie tafel in een half afgesloten ruimte waar we met z’n zessen heerlijk hebben gegeten voor Marie haar verjaardag.

’s Maandags was het helaas weer tijd om naar huis te gaan voor iedereen, maar eerst hebben we lekker gebruncht bij Anne in de buurt. Daarna zijn we nog even wat gaan lopen in het 5e arrondisement waar we Anna ook meteen hebben afgezet bij haar universiteit. Toen was het toch echt tijd om te gaan, de anderen gingen terug met de auto en ik ben richting Orly vliegveld gegaan, waar ik nog even heb moeten wachten op m’n vlucht. Toen was ik weer terug in m’n tweede huis Berlijn, waar ik maar snel naar bed ben gegaan, want de volgende dag moest ik natuurlijk weer naar m’n stage toe.

Die week was gewoon weer normaal as usual op het werk, waar het nu al aardig druk aan het worden is vanwege de feestdagen, maar het weekend was een stuk leuker want mijn lieve vriendinnetjes kwamen me opzoeken.

Op vrijdag kwamen ze rond een uur of zeven aan, wat leuk om ze weer te zien zeg. Na allemaal kaartjes te hebben gekocht voor het openbaar vervoer hier, zijn we met z’n allen terug gegaan naar mijn kamer. De meiden hebben daarna alles uitgepakt en toen zijn we naar een restaurant dicht bij mij in de buurt gegaan, Trentasei. Daar hebben ze echt heerlijke grote pizza’s, het enige wat jammer was, was de bediening. Vervolgens hebben we drankjes gehaald en zijn we richting Prince Charles gegaan. Dit is een club waar meestal techno wordt gedraaid, daar hebben we ons goed vermaakt tot een uur of vier. Daarna zijn we heerlijk gaan slapen, omdat we natuurlijk de volgende dag weer vroeg op moesten.

De meiden wilden heel graag gaan shoppen, dus dat stond op de planning voor zaterdag. Ze wilden graag alle grote winkels zien, dus de oplossing was al snel gevonden: Kurfürstendamm. Daar zitten alle grote winkels en ookhet KaDeWe zit daar in de buurt, dus daar zijn we begonnen. Topshop verkoopt daar namelijk ook haar kleding en dat vinden wij nou een erg leuk merk. Daarna zijn we naar het makeup- en verzorginswalhalla gegaan: DM, hier hebben ze echt van alles, maar dan stukken goedkoper als in Nederland. Hier hebben we natuurlijk ook even rondgehangen en daarna zijn we alle andere winkels ingeweest, zoals Zara, KiKo, Forever21 en etc. Al met al een geslaagde shopdag dus! Toen was het alweer zeven uur, de tijd kan soms heel snel gaan. We zijn teruggegaan naar mij om even bij te komen van de dag, waarna we naar Boulette zijn gegaan om wat te eten, een burgertent bij mij in de buurt, waar ze heerlijke frietjes hebben. Na onze buikjes weer helemaal vol te hebben gegeten hebben we ons klaargemaakt om naar de cocktailbar te gaan, waar ze cocktails verkopen voor maar €3,50. Daar hebben we wat lekkere drankjes genuttigd en toen zijn we weer naar mij gegaan.

Op zondag hebben we maar wat cultureels gedaan, dat moet natuurlijk ook gebeuren als je in Berlijn bent. We hebben fietsen gehuurd en hebben van een wandeling in het 100% Berlijn boekje een fietstour gemaakt waar we langs alle highlights zijn gefietst. We hebben onder andere de Brandenburger Tor, Reichstag, Potsdamer Platz, Berliner Dom en het Museuminsel gezien. Daarna hebben we gezellig geluncht bij Café Oliv, waar ze heerlijke gezonde salades en een heerlijke carrot cake hebben. Toen zijn we weer naar mij gegaan waar de meiden hun koffers snel hebben ingepakt. Daarna moesten ze helaas alweer naar het vliegveld toe, maar ik vond het in ieder geval een heel gezellig weekend.

Dat is dan weer het einde van deze blog post, zo dat is een hele lap tekst, maar dat gebeurt er als je allemaal leuke dingen doet. De volgende blog post zal weer snel komen, aangezien ik nu voor een lange tijd aan het typen ben, waarin ik onder andere naar Londen ga.

Liebe Grüße aus Berlin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, op 20 augustus rijd ik met mijn lieve ouders en vriend naar Berlijn om daar de komende 5 maanden stage te gaan lopen bij GLOSSYBOX. Hier kun je mijn ervaringen en verhalen volgen!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 4045

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Loes in Berlijn

Landen bezocht: