LoesinBerlijn | Ziek & Weekendje Londen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu LoesinBerlijn | Ziek & Weekendje Londen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu

LoesinBerlijn | Ziek & Weekendje Londen

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 December 2015 | Duitsland, Berlijn

In deze blog post vertel ik jullie over mijn rustige weekje waarin ik ziek was en mijn weekend in Londen. Dus ik zal maar snel beginnen!

De eerste week was lekker rustig en op stage gaat het ook allemaal goed, het is wel druk en soms wat stressvol, maar dat maakt het ook wel weer interessant. Ook ben ik met de stagiaires van bij mij op het werk op woensdag lekker uit eten geweest bij Spreegold op Alexanderplatz. Dat was erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar. Helaas ben ik wel erg ziek geworden tijdens donderdag, waardoor ik een paar dagen thuis ben gebleven. Ik kon natuurlijk niet ziek zijn, want ik ging naar Londen toe in het weekend.

Dat weekend erna, 20 tot en met 22 november, ben ik afgereisd naar Londen om m’n vriendinnetje Abi op te zoeken die daar nu stage ook loopt. Daar kwam ik vrijdags rond een uur of vier aan op Stansted Airport, waar ik de trein naar Liverpool Street moest hebben. Daar stond Abi al op me te wachten, het was erg leuk om haar weer te zien. We zijn daarna naar haar leuke kamer in Camden gegaan, ik moet zeggen dat die buurt wel echt leuk en gezellig is. Ik heb daar mijn koffertje uitgepakt en me klaargemaakt om naar het Winter Wonderland te gaan in Hyde Park wat toevallig die avond ook geopend was. Er was echt van alles te doen, het was een soort van kermis met allemaal leuke eettentjes en winkeltjes.

Daarna zijn we in de richting van Covent Garden gegaan om daar wat te gaan eten, wat een van mijn favoriete delen van Londen is. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een Italiaans restaurant daar dichtbij in de buurt, waar we allebei heerlijke risotto hebben gegeten met een lekker wijntje erbij. Aangezien ik nog steeds redelijk ziek was zijn we redelijk vroeg weer naar Abi’s kamer gegaan.

De volgende ochtend hebben we ons rustig klaargemaakt en hebben we heerlijk ontbeten bij Abi in de buurt. Die dag zijn we lekker veel gaan shoppen, want daar zijn we natuurlijk erg goed in. We hebben denk ik alle winkels wel gehad bij Oxford Street en omgeving. Tussendoor hebben we ook nog eens heerlijk geluncht, bij Ping Pong, een Chinees dim sum restaurant. Toen zijn we weer verder gegaan met de zoektocht naar toekomstige aankopen, ik kan in ieder geval wel zeggen dat we goed geslaagd zijn. Daarna hebben we ons bij Abi weer even klaargemaakt om lekker wat te gaan drinken en te gaan eten. We wilden graag bij the Shard boven gaan zitten maar dat kon helaas niet, omdat ik sneakers droeg en dat niet volgens de dresscode kon. Dus toen zijn we richting Canary Wharf gegaan met de metro en hebben we daar ook weer heerlijk gegeten. Toen zijn we nog snel even een bar binnengelopen om nog een cocktail te drinken en toen was het al snel weer 1 uur, dus zijn we met de taxi naar Abi gegaan.

Toen was het zondagochtend, wat betekende dat mijn laatste dag in Londen alweer was aangebroken. We moesten al wat vroeger op, omdat Abi had geserveerd bij Duck & Waffle, een restaurant met heerlijke ontbijtjes en een geweldig uitzicht over Londen. Dat was het vroege opstaan zeker dubbel en dwars waard. Na ons buikje vol te hebben gegeten, zijn we richting Primrose Hill gegaan in Regent’s Park, waar je wederom een super mooi uitzicht over Londen hebt. De foto’s zijn bijgevoegd als je ze even wilt bewonderen. Daarna zijn we weer richting Camden gegaan, niet voor Abi’s kamer, maar om naar Camden Town te gaan voor de food market. Het was heel erg druk, maar ook super gezellig en ze verkopen er zo’n heerlijke spullen. We kwamen er natuurlijk wel om wat te eten, dus zijn toch maar voor een tortilla wrap gegaan en die hebben we bij Abi opgegeten. Daarna heb ik alles weer ingepakt, wat nog wel een uitdaging was nadat ik al mijn geshopte spulletjes erbij moest doen. Toen was het toch echt tijd voor mij om Abi en het mooie Londen te verlaten. Van Liverpool Street heb ik weer de Stansted Express gepakt naar Stansted Airport en ik was weer rond een uur of elf in Berlijn. Daar heb ik alles weer uitgepakt en ben ik snel gaan slapen, de volgende dag moest ik natuurlijk weer naar stage toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, op 20 augustus rijd ik met mijn lieve ouders en vriend naar Berlijn om daar de komende 5 maanden stage te gaan lopen bij GLOSSYBOX. Hier kun je mijn ervaringen en verhalen volgen!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4043

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Loes in Berlijn

Landen bezocht: