Loes in Berlijn | Alweer twee maanden hier.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu Loes in Berlijn | Alweer twee maanden hier.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu

Loes in Berlijn | Alweer twee maanden hier..

Blijf op de hoogte en volg Loes

27 Oktober 2015 | Duitsland, Berlijn

Nu zit ik toch alweer net iets langer dan twee maanden hier, de tijd kan in één keer heel snel gaan. Nou, ik zal maar beginnen waar ik de vorige keer ben gestopt.

Het was gewoon weer een normale stageweek op het werk, maar ik was heel erg enthousiast voor het weekend want toen kwam Bart me eindelijk opzoeken.

Hij kwam zaterdag rond half vier aan, dus ik heb de U-Bahn en bus gepakt en mooi op tijd. Eerst had ik maar even gekeken waar ik precies naartoe moest en na het toch even aan iemand te hebben gevraagd voor de zekerheid, stond ik op de goede plek. Ik zag al op het bord dat het vliegtuig was geland. Na 10 minuten kwam hij daar dan eindelijk aan, toch is dan raar om elkaar weer te zien na zo’n lange periode, maar na 2 minuten voelde het weer meteen als vanouds. We kwamen rond half vijf weer bij mij aan en na alles een beetje gearrangeerd bij gekletst te hebben, hebben we een lekkere pizza bij Joey’s besteld. Filmpje erbij en de avond was compleet.

Op zondag besloten we maar eens een wandeling te gaan maken uit het 100% Berlijn boekje, van maar liefst 12 kilometer! Ja ik weet, ik ben geen sportieveling, maar dat vind ik dan nog wel leuk, want we kwamen langs alle highlights. Hoewel ik al wel veel had gezien, waren er zeker nog wel dingen die ik moest zien. Nou, we hebben letterlijk alle belangrijke bezienswaardigheden wel gehad, van de Dom tot de Brandburger Tor en het Reichstag. Het was een mooie herfstdag zonder regen dus dat was ook mooi meegenomen.

Toen we eenmaal bij het eindpunt aangekomen waren, hadden we hartstikke honger van al dat lopen, dat begrijpen jullie wel. Dus toen hebben we lekker bij Barist op Rosenthaler Platz gegeten, voor mij een heerlijke pasta en voor Bart lekker weer een pizza.

De dag erna, maandag, zijn we maar even op de shoproute gegaan. Eerst zijn we richting het KaDeWe gegaan, want dat is natuurlijk ook echt wel iets wat je gezien moet hebben hier in Berlijn. Dat is toch echt wel een mooi en groot warenhuis en ze hebben Topshop, waar ik persoonlijk erg blij mee ben. We zijn alle afdelingen afgestruind, maar de eetafdeling is toch echt wel het leukste en mooiste. Er zijn allemaal verschillende keukens, etenswaren en pop up restaurantjes te vinden. Daar moet je zeker even langs als je in Berlijn bent.

Toen was het helaas alweer dinsdag, wat betekende dat Bart weer naar huis moest. Hij vloog rond half drie weer terug, maar we moesten er natuurlijk al eerder zijn. ’s Ochtends hebben we lekker uit kunnen slapen en ontbeten en gewoon lekker rustig aan gedaan. Het bleek dat we toch de verkeerde bus hadden gepakt, waardoor we wat later aankwamen bij Tegel Airport dan verwacht. Daardoor konden niet meer even snel samen ’n koffietje drinken en moesten we al snel afscheid nemen van elkaar. Gelukkig zien we elkaar snel weer.

De rest van de week was het weer lekker druk en stressvol op stage, zoals gewoonlijk. Op donderdag ging mijn baas op vakantie wat betekende dat ik vanaf toen verantwoordelijk was voor alle nieuwsbrieven die verstuurd werden. Dat was wel even slikken, maar niks wat me afschrikt. Op stage gaat het trouwens ook gewoon goed, het is alleen wel zo het soms wat chaotisch is en ik niet zoveel tijd krijg om aan mijn schoolverslagen te werken.

Op vrijdag kon ik ietsje eerder weg, wat ook maar goed was want ik had met Daphne afgesproken. Die had voor haar verjaardag nog een paar mensen uitgenodigd om wat te gaan drinken en eten. Nadat ik me snel even had opgefrist thuis, ben ik richting Warschauer Strasse gegaan met de U-Bahn om vervolgens naar Simon-Dach Strasse te lopen. Daar was het allemaal te doen, bij Dachkammer. Een hele leuke bar die een beetje op een woonkamer lijkt, zoals de naam ook al wel een beetje doet vermoeden. Daar hebben we ‘n drankje gedaan, maar omdat iedereen nog niks gegeten had en ze daar niet echt eten hadden zijn we maar naar een andere tent gegaan. We kwamen uit bij Euphoria, wat een stukje verderop ligt. Daar heb ik een heerlijke pizza gegeten met een lekker wijntje erbij. Iedereen was nogal moe en Daphne moest nog ergens heen, dus het is niet heel laat geworden.

De rest van het weekend heb ik niet veel spannends gedaan, ik moest mijn schoolverslag nog afmaken en wat inkopen doen voor Parijs. Ja dat lees je goed, om precies te zijn, ik ga al over 2 dagen naar Parijs toe.

Dit allemaal omdat de moeder van Bart, Marie, jarig is en de zus van Bart, Anne, momenteel in Parijs studeert en woont. Daarom gaan we met z’n allen daarheen voor een leuk weekend. Ik kom met het vliegtuig vanuit Berlijn, de rest van de family komt per auto erheen gereden en Anne is er natuurlijk al. Hier heb ik heel erg veel zin in, zoals jullie wel kunnen begrijpen. Voornamelijk omdat Parijs letterlijk macaron hemel is, maar ook omdat het blijkbaar nog goed weer wordt ook, rond de 20 graden en natuurlijk het allerbelangrijkste omdat ik alle lieve mensen weer ga zien.

Nou dat was het dan alweer voor dit verslagje, de volgende keer zal ik jullie alles vertellen over mijn Parijs trip en de rest van m’n week.

Tot de volgende keer!

  • 28 Oktober 2015 - 09:11

    Bart Geerden:

    Helemaal Loes, ik ben trots op je schat, geniet van Berlin, want je zult zo weer thuis zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, op 20 augustus rijd ik met mijn lieve ouders en vriend naar Berlijn om daar de komende 5 maanden stage te gaan lopen bij GLOSSYBOX. Hier kun je mijn ervaringen en verhalen volgen!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 4054

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Loes in Berlijn

Landen bezocht: