LoesinBerlijn | Gezelligheid & a Big Surprise - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu LoesinBerlijn | Gezelligheid & a Big Surprise - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu

LoesinBerlijn | Gezelligheid & a Big Surprise

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 December 2015 | Duitsland, Berlijn

Hier is weer een volle blogpost met daarin mijn week vol gezelligheid en het weekend waarin mijn zusje me verraste met mijn nicht, dus ik zal maar snel beginnen.

De week begon ik nog steeds ziek, waardoor ik de eerste paar dagen nog maar thuis ben gebleven. Toch had ik ook wat leuks gepland, namelijk naar de bioscoop met Daphne, want zij had haar laatste week in Berlijn helaas. We gingen naar de nieuwste en ook laatse Hunger Games film: Mockingjay Part 2. We hadden een enorme bak popcorn en een lekker drankje erbij. Hoewel de film naar mijn zeggen niet echt geweldig was, hadden we het voor de rest wel gezellig.

De rest van de week was weer gewoon naar stage, maar donderdagavond ben ik ’s avonds met een groep vriendinnen van Daphne wat gaan drinken in de buurt van Schlesisches Tor. De rest van de meiden gingen al naar huis, maar Daphne, Sabrina en ik hadden nog wel zin om wat te eten. Daarom zijn we naar Que Pasa gegaan waar we nog heerlijk gegeten hebben met een lekker wijntje erbij.

De rest van de week en het weekend was lekker rustig.

De week daarop had ik op dinsdag de kerstborrel van het werk, waardoor we wat eerder mochten gaan die middag. Ik heb me thuis even klaar kunnen maken en ben daarna naar Haubentaucher gegaan bij Warschauer Strasse, wat de locatie was van de kersborrel. Ten eerste stond er een kerstmarkt op de planning, waar heerlijke Glühwein geschonken werd en gezellige kerstmuziek gedraaid werd. Daarna gingen we door naar een mini-concert van een beroemde Duitse singer-songwriter, genaamd Elif. Toen werden er ook twee IPhone 6s’en verloten onder twee van de uitgenodigden waaronder de werknemers en daar heb ik er een van gewonnen. Ja, dat lees je goed, ik heb een IPhone 6s gewonnen. Daarna zijn we naar de ruimte gegaan waar we gingen dineren en lekker drankjes gingen doen. De ruimte was echt geweldig aangekleed met prachtige boeketten en kroonluchters. Het eten was ook echt heel lekker, maar daarna kon het feestje beginnen. Voor mij is dat tot een uurtje of 2 doorgegaan, waarna ik toch echt naar huis ben gegaan met de taxi.

De rest van de week was gewoon weer normaal stage, maar het weekend was zeker iets om naar uit te kijken, want mijn nicht Vera zou komen. Ze zou vrijdagavond aankomen, dus ik ging rond elf naar het metrostation dichtbij mij in de buurt waar ze zou aankomen. Ik moest eventjes wachten, maar toen kwam ze toch snel eraan gelopen. We liepen al snel verder naar de uitgang, maar toen kwam er iemand achter me aan en dat bleek dus mijn zusje te zijn die als surprise mee was gekomen. Dat vond ik natuurlijk super leuk! ☺ Ze hadden nogal honger, dus zijn we lekker typisch wat kebab gaan halen. Daarna zijn we naar mijn kamer gegaan en hebben we het luchtbed opgezet, want ik had natuurlijk maar op een logee gerekend. We hebben lekker lang bij gekletst en zijn daarna gaan slapen.

De volgende dag zijn we wat vroeger opgestaan en hebben we ervoor gekozen de wandeling te doen uit het 100% Berlijn boekje. Tussendoor hebben we natuurlijk ook nog wat geshopt, dat hoort er ook bij. We hebben bijna alle grote highlights wel gezien, de Berliner Dom, de Fernsehturn, Potsdamer Platz, Museum Insel, Neue Synagoge, Brandenburger Tor, Reichstag, en etc. Die avond had ik gereserveerd bij Transit, een oriëntaals tapas restaurant, waar ik al een keer eerder met mijn huisgenootje was geweest. Hoewel het eten lekker was, was de bediening een stuk minder als de vorige keer. Dit was dus echt jammer en ik had liever ergens anders gegeten. Aangezien iedereen moe was van al het lopen zijn we daarna naar mijn kamer gegaan.

Op zondag, wat alweer de laatste dag was dat Vera en Lise er waren. Eerst hebben we toch maar wat uitgeslapen en daarna zijn we naar restaurant Bastard gegaan wat dicht bij mij is., waar ik altijd nog een keer naartoe wilde gaan. Daar hebben we heerlijk ontbeten en nog wat gekletst, maar toen moesten Vera en Lise toch echt de metro terug pakken naar het vliegveld om 13:00.

Daarna had afgesproken met Lisanne van mijn school die ook in Berlijn stage loopt. We wilden graag naar wat kerstmarkten gaan om alvast wat kerstcadeaus in te slaan. We hadden bij Schönhauser Allee afgesproken, bij de Allee Arcaden. Daar zijn we even naar binnengegaan om daar naar de kerstmarkt te kijken, maar daar was toch niet zoveel aan.
Toen zijn we naar Neukölln gegaan, naar de Alt-Rixdorfer kerstmarkt die alleen dat weekend er stond. Dit was echt een ouderwetse gezellige kerstmarkt die wij allebei heel erg leuk vonden. Er stonden super veel markttentjes met Glühwein, crêpes en nog veel meer andere lekkere en leuke dingen. Rond een uur of vier werd het alweer donker en zijn we teruggegaan, waar ik eerder ben uitgestapt bij mijn halte. Daarna heb ik verder gewoon relaxed en wat rustig aangedaan, want de volgende dag moest ik natuurlijk weer naar stage toe.

Dat was het alweer voor deze blogpost, de volgende zal gaan over de weken voor Kerst en dat mijn oom, tante, neef, nicht en haar vriend langskomen.

Bis später!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, op 20 augustus rijd ik met mijn lieve ouders en vriend naar Berlijn om daar de komende 5 maanden stage te gaan lopen bij GLOSSYBOX. Hier kun je mijn ervaringen en verhalen volgen!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 4060

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Loes in Berlijn

Landen bezocht: