Loes in Berlijn | De eerste paar dagen in Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu Loes in Berlijn | De eerste paar dagen in Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Loes Geerden - WaarBenJij.nu

Loes in Berlijn | De eerste paar dagen in Berlijn

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 Augustus 2015 | Duitsland, Berlijn

Toen begonnen de eerste paar volle dagen in Berlijn met mama, papa en Bart. Mama en papa zaten in een hotel ongeveer een kwartiertje van mij af en Bart sliep bij mij. Vrijdag hebben ik en Bart een beetje uitgeslapen, maar toen we eenmaal wakker waren hebben we boodschappen gedaan bij de LIDL. Dat is echt een aanrader om boodschappen te doen, het is daar niet normaal goedkoop. Daarna wilde ik nog wat dingen regelen voor mijn stage en periode hier, maar dat ging helaas allemaal niet zo vlekkeloos. Blijkbaar moet ik toch wat meer doen en aanvragen dan ik had verwacht. Toen hebben we maar besloten om gewoon ergens met mama en papa af te spreken en die dingen maar volgende week te doen. Mama en papa hadden er al een hele toeristische fietstour opzitten en zaten lekker wat te drinken op een terras op het Nikolaiviertel, dicht bij Alexanderplatz. Daar hebben we ook nog even mooi de Fernsehturn kunnen zien. Nadat ons drankje op was zijn we met z’n vieren met de U-Bahn richting de Friedrichstraße vertrokken. Daar hebben we Checkpoint Charlie en stukken van de muur gezien, maar natuurlijk ook wat winkeltjes. Daarna zijn mama en papa weer naar hun hotel vertrokken en zijn Bart en ik weer naar mijn kamertje gegaan. We hadden afgesproken bij Potsdamer Platz, om daar wat te gaan eten, maar ook omdat papa graag het Sony Center wilde zien. Dit had hij in de reisgids gezien en vond het een kijkje waard, dat was zeker zo, want het Sony Center en Postdamer Platz waren weer twee mooie plekken. Het is allemaal vrij nieuw en modern, waardoor het toch ook weer wat heeft. Na weer een mooie avond zijn we allemaal weer teruggegaan naar het hotel en mijn kamer.

Zaterdag zijn we beiden gewoon weer lekker wakker geworden en hebben we wat ontbeten voordat we elkaar weer zouden meeten. We hadden afgesproken bij het adres van mijn stageplek, mijn ouders wilden graag even zien waar ik de komende 5 maanden zou gaan werken. Na het kantoor te hebben laten zien zijn we richting de Kurfürstendamm gegaan met de U-Bahn. Daar hebben ze echt hele mooie maar vooral dure winkels, zoals Louis Vuittion, Prada, Chanel en ga maar zo door, vooral mooie winkels om even bij in de etalage te kijken. We waren eigenlijk speciaal naar de Kurfürstendamm gegaan om nog even naar een hele mooie winterjas te gaan kijken bij &Other Stories. Die had ik al eerder gezien toen ik met Bart voor twee dagen in Berlijn was een paar weken geleden. Toch zag ik een andere jas die ik ook heel mooi vond en die het uiteindelijk ook geworden is. Papa en mama wilden me graag met een goede winterjas naar Berlijn sturen dus dat was heel lief van ze ☺. Tussendoor hebben we ook nog even lekker bij het Hard Rock Cafe geluncht waar ze nogal abnormale porties hebben. Ik dacht een lekkere sandwich te hebben besteld, maar toen kwam de serveerster richting ons met een hele hamburger. We zaten boven op een terras waar je een mooi uitzicht had over de Kurfürstendamm, maar papa en Bart waren meer bezig met alle dure en mooie auto’s die er reden. Daarna is iedereen weer naar z’n eigen plekje gegaan. Voor de laatste avond wilde ik graag naar een restaurant toe wat aan de Spree lag. Ik dacht een heel leuk restaurant gevonden te hebben, maar die bleek helaas helemaal vol te zitten. Daarna hebben we nog even wat rondgelopen, zoekend naar een ander leuk restaurantje. Helaas hadden we daar niet snel succes mee, maar we hadden wel een mooie zonsondergang bij de Spree en konden we de Oberbaumbrücke in z’n glorie zien. Toen zijn we een straatje ingelopen wat er leuk uitzag en daar vonden we een heel leuk mexicaans tentje, Treinta y Seis, waar we heerlijk gegeten hebben. Dat adresje ga ik zeker onthouden voor een andere keer. Dat was alweer het einde van onze laatste avond samen in Berlijn.

Zondag was het helaas tijd voor mama, papa en Bart om naar huis te gaan. Mama en papa zijn nog even op mijn kamertje geweest, want dat hadden ze eigenlijk niet meer gezien sinds de eerste dag toen het nog niet volstond met mijn spullen. Daarna hebben we nog wat gedronken bij een tentje bij mij in de straat, maar toen was het moment toch echt daar. Ze gingen weer terug naar het oude vertrouwde huis en ik bleef hier in Berlijn. Dat was toch echt wel moeilijk, vooral omdat je dan pas echt beseft dat je ze voor een lange tijd niet zult zien. Die dag heb ik verder niet veel meer gedaan, een serie gekeken en wat gehaald bij de tent hier beneden.

Dat waren alweer de eerste paar dagen hier in Berlijn en ik hoop dat er heel veel andere leuke mogen komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Hallo allemaal, op 20 augustus rijd ik met mijn lieve ouders en vriend naar Berlijn om daar de komende 5 maanden stage te gaan lopen bij GLOSSYBOX. Hier kun je mijn ervaringen en verhalen volgen!

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4064

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Loes in Berlijn

Landen bezocht: